Tištěná reklama a velkoplošný tisk

Jediné co lze říci jednoznačně je, že tisk přinesl do naší společnosti výraznou změnu. Jeho postupná dostupnost nám přinesla spoustu knih a informací v tištěných mediích. Ve své době to byla podobná revoluce jako příchod internetu. Jsem si jistý, že mnozí mohou argumentovat nedostupností tehdejších tiskovin široké veřejnosti, ale i dnes přece nemá doma každý počítač. Také je faktem, že připojení k internetu není v našich domovech zdarma a tudíž úplně každý si jej dovolit nemůže. Co z toho plyne? Jaký je závěr? Odpověď se nabízí: jednoduchá tištěná reklama stále táhne.

Oprostěme se od jednoznačného hodnocení co je lepší a co ne. Obě formy komunikace s lidmi, jak prostřednictvím elektronických prostředků nebo tištěnou formou mají své výhody a nevýhody. Pojďme se zkusit zaměřit např. na skupinu mých blízkých. I když i oni mají možnost se téměř denně dostat k internetu a občas zde i nakoupí, tak rozhodnutí o zásadních nákupech probíhá vždy až v poklidu domova. Zde jako v mnoha domácnostech se na stolech nachází mnoho akčních letáků různých společností. Ty jsou klasickým příkladem pro digitální tisk. Jedná se většinou o přívětivé rozměry pohodlné ke čtení např. u televize. To je ten okamžik, kdy držitelé domácí kasy podlehnou vábení slev. Je to názorný příklad jak se tištěná reklama stále úspěšně uplatňuje v praxi.

Využitelnost je ale mnohem širší od digitálního tisku letáků, brožur, ceníků apod. se tištěná reklama přenesla i na velké formáty. Nejedná se tu už o čtení u televize, ale o reklamu v ulicích, u silnic zkrátka všude. Pro dnešní společnost se stala přirozenou součástí. Upozorní vás na blížící se občerstvení nebo výprodej. Přiznám se, že si nevzpomenu, kde ve městech jsem na ni nenarazil. Samozřejmě že čím dál jste od městské zástavby, tím méně reklamy uvidíte, až nakonec zmizí stejně jako kupní síla a zůstane jen příroda. Teď, ale zpět. Velkoplošné formáty reklamních ploch si vyžádaly přístup k technologii zvané velkoplošný tisk. Jedná se o samostatnou kapitolu z tiskařského oboru, která ovládla realizaci venkovních reklamních ploch. I když poutače, billboardy a transparenty nalezneme na každém rohu tak stejně nezmizí potřeba uplatňovat digitální tisk. Oslovit lidi doma, aby vyrazili nakupovat, to umí tištěná reklama naprosto perfektně. Jsem tedy přesvědčen, že tisk jako takový tu s námi bude ještě velmi dlouho a to i v době, kdy se stále více mluví o digitalizaci dat. Už jen pro to, že jak stárneme tak se nám nové technologie více a více vzdalují. Nakonec lidská touha není jen inovace ale také jistota. Jistota, že můžeme uchopit něco hmatatelného. To něco může být i produktem digitálního tisku.

www.velkoplosnetisky.com 19.5.2011

Reklama LUMAL

  • ...
Vaše reklama zde! (Klik)